S tvarohem jsou vaše cíle za rohem Zpět


stravování zdraví



Na nabrání svalů musíš dělat to a to. A hlavně jíst tohle a nejíst tamto. Známe to všichni. Tyto věci jsou však proměnlivé a častokrát podléhají nějakému módnímu trendu. Existuje však jedna potravina, která si rozhodně zaslouží naši pozornost a která je osvědčena mnoha lety praxe. Touto potravinou je Tvaroh. Pojďme se na něj podívat podrobněji.



Co je to tvaroh? Tvaroh je mléčný výrobek, obvykle bílé barvy, smetanové chuti s tužší konzistencí. Je to značení pro všechny nezralé sýry, které se připravují odstřeďováním kravského, nebo kozího mléka. Vzniká srážením mléčné bílkoviny – kaseinu. Jedná se tedy o zcela přírodní výrobek.

Rozlišujeme dva druhy tvarohů, a to na základě výroby tvarohu. Jedna skupina jsou tvarohy, které jsou vyráběny pouze s pomocí čistých mlékařských kultur. Pro srážení se používá kyselina mléčná, kterou produkují bakterie mléčného kvašení. Výsledný tvaroh má soudržnou, stejnorodou a pevnou konzistenci, jemně nakyslou chuť a bílou barvu. Zde patří tvrdý tvaroh. Druhý způsob výroby tvarohu je srážení za pomoci enzymů a mikroorganismů. Tímto vzniká sladká sýřenina a výsledný tvaroh je více tekutý a nesoudržný než u první výrobní metody.

Hned po mase je tvaroh nejbohatším zdrojem bílkovin a to hned 10–13 g na 100 gramech. Tvrdý tvaroh by měl obsahovat až 25 gramů na 100 gramů. Je to vhodná potravina, nejen pokud chcete nabírat svaly, ale i pokud chcete hubnout. Pro hubnutí se například doporučuje dát si trochu tvarohu večer, protože zasytí a díky nízkému glykemickému indexu nepohne příliš s hladinou krevního cukru, čím nezpůsobí to, že máme brzy po jídle opět na něco chuť.

Tvaroh nemusíte jíst jen samotný, má mnoho využití ve studené i teplé kuchyni. Tvrdý tvaroh můžete použít při přípravě salátů místo balkánského sýry. Měkký se zase dobře používá na přípravu sladkých dezertů, které díky němu můžete udělat i bez přidaného cukru. Dalším skvělým tipem jsou pomazánky z tvarohu, které si můžete namazat třeba na nějaké domácí pečivo. Jak na domácí pečivo si necháme třeba na příště

S dobrým základem v kvalitním jídelníčku jsou vaše cíle zase o kousek blíže!



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba