Pozor na dýchání! Zpět


zdraví cvičení posilování



Dýcháme všichni a jde to samo. Po nádechu přichází výdech a takto pořád dokola. Jednoduché a přirozené. U cvičení je dýchání stejně důležité jako kdykoliv jindy, přesto na něj však zapomínáme a dýcháme špatně. Jak se naučit správně dýchat při cvičení? Na to se podíváme v tomto článku!



Dýchání nám dodává kyslík a ten je potřebný pro práci svalů. Při špatném dýchání jedete na dluh – na kyslíkový dluh – což má za důsledek hromadění laktátu ve svalech a dále pálivou bolest. Může také dojít k nevolnosti, motání hlavy a když to opravdu přeženete, tak i ke ztrátě vědomí. Naopak správné dýchání dá cvičení lepší výsledky a vy tak dosáhnete větší efektivity.

U sportovních aktivit jako jsou běh, jízda na kole, či plavání, tedy aerobní cvičení, musí být tempo dechu co nejpravidelnější. Přizpůsobte dech Vašim krokům, otáčení pedálů, či plaveckému tempu. Zkuste si najít vlastní rytmus, který odpovídá Vašemu tempu

Při provozování silového cvičení je důležité pamatovat na základní pravidlo: s výdechem zabrat, s nádechem provést uvolnění. Pamatujte na to při každé návštěvě posilovny, hodně Vám to pomůže při cvičení. Nádech a výdech můžete provádět v průběhu celého pohybu, nebo můžete zvolit druhou možnost, a to hluboký nádech před záběrem a výdech po dotažení zátěže.

Ještě jednou pro zopakování. Aerobní cvičení = dýchat pravidelně. Silové cvičení: Záběr = výdech, uvolnění = nádech. S chutí do toho!



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba