Pitný režim Zpět


blog cvičení



Voda je základ života, to víme všichni. Pitný režim je důležitý i když zrovna necvičíte. Kolik však ideálně pít při cvičení? A co před ním a po něm? Podíváme se na to!



Při cvičení se tělo zahřívá a ochlazuje se potem, vydává tedy více tekutin a ty je zapotřebí doplnit. Kolik tedy ideálně pít? Přibližně je to okolo 35 ml tekutin na kilogram váhy. Při váze 55 kilo to jsou necelé dva litry. Pokud máte 70 kilo, tak by to mělo být přibližně 2,5 litru tekutin za den. Samozřejmě pokud provádíte nějaký fyzicky náročný výkon, pak toto množství bude vyšší.

Pijte i před cvičením! Rozhodně ne hodně najednou, to by se vám dobře necvičilo. Nejlépe pití dobře rozložit po celý den a pokud celý den nebudete cítit žízeň, tak děláte vše správně. Pokud pijete průběžně, tak se tělo nemusí připomínat žízní o chybějící tekutiny a pak nemusíte nic dohánět. A také usnadníte práci ledvinám.

Místo sladkých limonád sáhněte raději po nápoji, který vám pomůže uchovat a nabrat svaly, tedy nápoje obsahující důležité aminokyseliny (BCAA). Tělo je tak nebude brát ze svalů, což vám pomůže při budování postavy.

Další dobrý a osvědčený tip je obyčejná voda, či neslazená minerálka, pokud tedy cvičení není delší než dvě hodiny. Doporučujeme vyhnout se množství bublinek v minerálkách, při cvičení to není ideální, hlavně kvůli nadýmání :)

Tak s chutí do cvičení a nezapomínejte na pití!



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba