Je počítání kalorií užitečná věc nebo zbytečný proces? Zpět


výživa stravování



Dlouho jsem hledal udržitelný způsob stravování. Hledal jsem jídelníček, který by mi vyhovoval. Necítil jsem se dobře, i přesto, že jsem skoro každý den cvičil. Kvůli práci, jsem jedl pozdě večer a mezi jednotlivými chody, jsem dělal příliš velké pauzy.



Pak jsem objevil kuchařku nazvanou 160 gramů sacharidů od maďarské autorky Krisztiny Vrábel. Nikdy by mě nenapadlo, že by mi pravidelné stravování mohlo přinést nějaký výsledek. Trik je velmi jednoduchý – jíst pravidelně co tři hodiny, pět jídel, každý den, včetně svačin. A to všechno vtěsnat do pouhých 160 gramů sacharidů. Vyzkoušeli jste někdy jejich počítání? Je to otrava, ale dá se to zvládnout. Na všech výrobcích je gramáž uvedena. Pro nebalené potraviny existují tabulky. Gro spočívá v tom, nepřejídat se a nedovolit tělu, aby pociťovalo hlad. Energie z jídla, se pak v těle rovnoměrně rozloží. Omezil jsem tak pocit, s prominutím, „přežranosti“. Díky tomu, jsem sám od sebe, přestal jíst cukrovinky. Avšak úplně jsem na ně nezanevřel. Když mám chuť, tak si sladké dám. Například ovoce s nízkotučným tvarohem a víte co? Chutná mi to! Také jsem přestal sladit kávu a čaj. Navíc jsem úplně odstranil z jídelníčku nezdravá smažená jídla (rychlé občerstvení).

Tento způsob stravování jsem si upravil samozřejmě po svém. Snažím se držet v limitu 160 gramů, avšak na rozdíl od autorky kuchařky, stále jím brambory nebo rýži. Vše vyvažuji tak, aby každé jídlo nepřipomínalo kalorickou bombu.

Další důležitou změnou bylo omezení pečiva. „Rozdíl byl znát hodně rychle.“ Lépe se mi posilovalo. Navíc jsem se přinutil, každé ráno tu svačinu a snídani prostě připravit. Pakliže byste i Vy chtěli změnit svůj životní styl, začněte s námi!



Zpět



Do Dubiny daleko? Zkuste

Poruba